úterý 31. ledna 2012

Macarons s malinovým a vanilkovým mascarpone


S ukončením školy mám čím dál víc práce a starostí. Tento stav u mé osoby způsobuje, že čím méně mám volného času, tím víc věci odkládám a dělám ty nejméně potřebné. Takže místo toho, abych napsala poslední seminárku, která mi chybí k dokončení semestru, tak peču, uklízím a přerovnávám. Nic z toho by samozřejmě nemohlo počkat.

Své první macarons jsem pekla dle receptu Lucie Chez - TADY, časem jsem více začala sledovat Tartellete (v angličtině) - TADY. Její fotky ve mě vyvolávají dojem, že když to tak krásně vypadá, tak to tak přece musí i chutnat.

Vše vážíme na gramy, i bílky. Od těch se všechny ostatní gramáže odvíjejí ! Macarons jsem dělala ze dvou bílků. To vyšlo na 77 gramů. Pokud budete mít více nebo méně, dopočítejte se trojčlenkou. Opravdu to není tak složité jak to vypadá :)

Recept macarons :
100 gr bílků
222 gr cukr moučka
122 gr mandlové mouky (najemno rozmixované mandle)
  28 gr cukr krystal

Zvažte si bílky a dejte se do počítání !

Postup:
Postupy jsou různé. Určitě zkuste prohledat web nebo se koukněte na výše odkazované blogy. Holky to mají zmáknuté. Já postupuji takto :

  1. Mandlovou mouku vždy pro jistotu ještě ve food procesoru mixuju s moučkovým cukrem. I když mandlovou mouku kupuju, ne vždy je tak jemná, jak je na macarons žádoucí. Pokud ji kupovat nechcete, oloupejte si potřebné množství mandlí (spařte je vroucí vodou, asi 5 minut je v ní nechejte, slijte a loupejte). Tady pozor na pořádné vyschnutí !
  2. Nejdříve si vyšlehejte bílky s cukrem krystal. Nesmíte sníh přešlehat. Konzistence by měla být taková, že sníh dělá "špičky" po zvednutí metly. V tomto okamžiku přestáváme šlehat sníh.
  3. Do sněhu na 3x přidávám směs mandlové mouky a cukr moučky. Opatrně a postupně zapracovávejte, ať se neutvoří hrudky a ani ať sníh nespadne. Pěkně zlehka...
  4. Do mandlové hmoty můžeme přidat barvivo. Používám gelové značky Wilton - TADY. Koupila jsem je všechny na aukru.
  5. Na silikonovou podložku (pečící papír) děláme stejnoměrné kolečka. Můžete jej tvořit cukrářským pytlíkem nebo lžičkou. Já patřím mezi lžičkové barbary a myslím, že macarons vypadají i tak dobře.    Zkuste s plechem několikrát bouchnout, aby popraskaly bublinky, které se v macarons utvořily.
  6. Macarons necháme minimálně 30 minut zaschnout, aby se nám vytvořila patka - cukrová krusta, která zasycháním tvrdne.
  7. Pečeme cca 15 - 20 minut na 150°C. Tady ale pozor. Pokud pečete poprvé, musíte si macarons hlídat. Já peču v horkovzdušné troubě ale každá trouba peče jinak !!! Uvidíte, jak vám hezky budou macarons vyskakovat. 
  8. Nechejte macarons vychladnout, sundejte s pečícího papíru a naplňte náplní.
  9. Dobrou chut !


Recept náplň 1:
Mascarpone
Moučkový cukr (nejlépe domácí vanilkový) - množství dle chuti
1x vanilkový lusk

Postup:
1. Vanilkový lusk rozřízneme a vyškrábeme zrníčka
2. Mascarpone, vanilkové zrníčka a moučkový cukr ve food procesoru rozmixujeme
3. Plníme macarons






Recept náplň 2:
Mascarpone
Malinová marmeláda

Postup:
1. Potřebné množství mascarpone smícháme s malinovou marmeládou - množství dle chuti !
2. Plníme macarons






2 komentáře:

  1. These macarons turned out very well! Love the red pic :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vůbec se ti to nepovedlo! Umím to líp! I♥ Macaroons! Ale ty to neumíš! Pochop to! Navíc jsi to napsala špatně! Píšete se to macaroons a ty jsi napsala macarons! CHYBA! Fakt děsný blogspot!

    OdpovědětVymazat