neděle 29. ledna 2012

Karl Lagerfeld Cupcakes

Karl is back ! Viděli jste kolekci na net-a-porter, která je už z půlky vyprodaná ? Pokud si na jeho fashion kousky musíte nechat zajít chuť stejně jako já, tak si alespoň upečte cupcakes ala Karl.

Recept je základní a hrnkový. Už nevím odkud ho mám, takže níže podrobný popis. Nic nezkazíte, když přidáte třeba hrst ořechů, rozinek, atd

Kájovy cupcakes


Recept těsto :
1 3/4 hrnku polohrubé mouky
   3/4 hrnku třtinového cukru
   3/4 hrnku čokolády - nasekané
   1/3 hrnku oleje
1 hrnek mléka
1 ks vejce
2 x čaj. lžička prášku do pečiva
1/2 čaj. lžičky sody
2 x polévková lžíce kakaa
+
marmeláda, kterou cupcakes budeme plnit. Nemusí ale být.

Postup :
Připravím si zvlášť pevné a tekuté přísady a pak zamíchám dohromady. Peču na 180°C cca 15 minut. Dřevěnou špejlí průběžně zkoušejte, zda je hotovo. Každá trouba peče jinak !

Recept poleva :
1 bílek
150 gr moučkového cukru
1 polévková lžíce citronové šťávy

Postup :
Bílek šlehám do sněhu a postupně přidávám moučkový cukr a lžíci citronové šťávy. Cukr by se měl přesít. Někde na webu jsem četla i 6x ale jednou podle mě stačí. Měla by vzniknout hmota, kterou když nabereme na lžíci, tak nestéká.

Po upečení a vychladnutí vykrojíme z cupcakes středy, které naplníme marmeládou a opatrně vykrojené těsto zatlačíme zpátky. Marmeláda hezky vyplní i dutiny. Kdo ale nemusí moc sladké, tak marmeládu vynechejte.

Cupcakes vydlabeme



Polevou potřeme cupcakes a po uschnutí se pokusíme namalovat obrázky tak, aby to nevypadalo jako parodie na Lagerfelda. Mi se moc nezadařilo. Poleva ještě nebyla úplně suchá a nechtělo se mi už čekat. Tak třeba příště :)

Polijeme a malujeme.....


Barvy jsem použila gelové značky Wilton. Jsou skvělé i na barvení těsta na macarons, to už ale jindy.

Dobrou chuť






Žádné komentáře:

Okomentovat